W ciągu niespełna roku na stołecznym rynku biurowym wydarzyły się trzy największe transakcje najmu powierzchni biurowej. Niecały rok temu grupa mBank wynajęła 45,6 tys. mkw. w kompleksie Mennica Legacy Tower, co w tamtym czasie stanowiło rekord w skali całego kraju. Zaledwie dwa miesiące później ogłoszona została kolejna rekordowa transakcja – firma Orange Polska przedłużyła umowę najmu na 44,8 tys. mkw. powierzchni biurowej w kompleksie Miasteczko Orange. Teraz Grupa PZU zdecydowała się przenieść swoją siedzibę do nowego biurowca Generation Park Y, wynajmując 47 tys. mkw. Przy 2 z 3 największych transakcji na polskim rynku nieruchomości doradzała firma CBRE.
Pod wpływem zapowiadanej fali globalnego kryzysu, spowodowanego pandemią Covid-19, najemcy rewidują strategie rozwoju swojego biznesu. Bardzo nas cieszy, że firmy, które wierzą w silne i stabilne fundamenty swoich przedsiębiorstw kontynuują procesy związane z najmem nieruchomości. Sytuację najlepiej obrazuje transakcja przy, której mieliśmy okazję niedawno doradzać, Grupa PZU wybrała swoją nową siedzibę przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie o powierzchni 47 tys. mkw.
Mikołaj Sznajder, dyrektor działu powierzchni biurowych w CBRE
TOP 3 Największych transakcji na rynku biurowym w Polsce
1. Grupa PZU w Generation Park Y – 47 tys. mkw.
Transakcja najmu nowej siedziby dla PZU to wyjątkowe wydarzenie w skali rynku w Polsce. Nasz klient wykorzystał moment dużej aktywności deweloperów, dzięki czemu mógł skutecznie prowadzić negocjacje. Jesteśmy przekonani, że to idealny moment na konsolidacje dla największych firm. Siedziba przy Rondzie Daszyńskiego będzie z pewnością wizytówką dla największej instytucji finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowa przestrzeń biurowa zapewni m.in. nowoczesne środowisko pracy, dostęp do wszelkich udogodnień oraz rozwiązania proekologiczne
Aleksander Hofmann, zastępca dyrektora w Dziale Powierzchni Biurowych, CBRE
2. Grupa mBank w Mennica Legacy Tower – 45,6 tys. mkw.
3. Orange Polska w Miasteczku Orange – 44,8 tys. mkw.
Przedłużenie najmu poprzedziły szczegółowe analizy dostępności powierzchni i potrzeb najemcy. W przypadku Orange znaczenie ma także to, że siedziba jest już częścią DNA marki, wpisanej w jej komunikację i wizerunek
Rafał Wdowczyk, dyrektor w Dziale Powierzchni Biurowych, CBRE