Wzrost zamożności, który obserwujemy w ostatnich latach w Polsce, sprzyja rozwojowi ulic handlowych w największych polskich miastach. Inwestorów przyciąga szczególnie stolica. Jak wynika z danych GFK, od 2019 do 2023 roku siła nabywcza warszawiaków zwiększyła się o 37 proc. Dodatkowo status miasta jako centrum biznesowego oraz wysoka liczba turystów sprawiają, że luksusowe marki coraz chętniej inwestują w Warszawie – wynika z raportu CBRE „Ulice handlowe w Warszawie”. Na głównych ulicach pojawia się także coraz więcej lokali gastronomicznych oraz luksusowych hoteli.
Ulice handlowe w stolicy
Wraz ze wzrostem zamożności powiększa się grupa potencjalnych konsumentów dóbr luksusowych. To zwraca uwagę inwestorów, którzy coraz częściej rozważają lokalizacje przy reprezentacyjnych ulicach w stolicy. Ścisłe centrum Warszawy ma wieloletnie tradycje handlowe, czego przykładami mogą być miejsca znane od lat, takie jak Domy Towarowe Centrum. Obecnie kupującymi są nie tylko mieszkańcy Warszawy, ale również pracownicy okolicznych budynków biurowych oraz turyści. Potencjał dużego ruchu wykorzystuje nie tylko handel, ale także hotele i gastronomia. Szczególnie po pandemii obserwujemy rozwój oferty kulinarnej. Wśród nowych graczy są sieciowe restauracje, ale także prywatne biznesy, w tym wiele propozycji z Ukrainy. Również nowe zachodnie koncepty gastronomiczne zaczęły wchodzić do Polski i poszukują miejsc na rozwijanie swojego biznesu przy ulicach handlowych
Karolina Kunciak, Associate Director w dziale High Street Retail, CBRE