W Polsce stale zwiększa się popyt na usługi hotelowe. Mimo rosnących kosztów budowlanych, sektor intensywnie się rozwija pod względem liczby obiektów planowanych i w budowie, a międzynarodowe sieci hotelowe coraz większą uwagę zwracają na rynki regionalne. Nadal najistotniejsze transakcje odbywają się w największych miastach, jak Warszawa i Kraków, ale dynamiczny rozwój m.in. Gdańska, Katowic czy Łodzi przyciąga zarówno rodzimy, jak i zagraniczny kapitał – wynika z raportu CBRE „Rynek hotelowy w Polsce 1 pół. 2019 r.”.
Klienci biznesowi wspierają popyt w regionach
Z roku na rok coraz więcej inwestorów wywodzących się z innych sektorów rynku nieruchomości komercyjnych decyduje się na lokowanie kapitału w obiekty hotelowe. Co istotne, nie ograniczają się oni do największych miast, świadomie rozszerzając obszar poszukiwań interesujących lokalizacji o miasta regionalne. Biorąc pod uwagę rosnący nieprzerwanie od 5 lat popyt na usługi noclegowe, oceniamy że stan ten się utrzyma, a inwestorzy docenią także potencjał jeszcze mniejszych polskich miast, jak np. Zielona Góra, Lublin, czy Białystok. W tych lokalizacjach wciąż brak wielu międzynarodowych sieci hotelowych, jednak wedle naszych prognoz już niedługo może to ulec zmianie. Potwierdza to rosnąca liczba skierowanych do nas próśb o ocenę efektywności finansowej mniejszych miast regionalnych. To standardowa procedura – międzynarodowe sieci zanim udzielą franczyzy chcą mieć pewność, że dana lokalizacja jest zarówno wizerunkowo, jak i finansowo odpowiednia.
Rafał Rosiejak, Dyrektor Działu Hotelowego w CBRE