Warsaw,
17
sierpnia
2017
|
12:00
Europe/Amsterdam

GOOGLE CAMPUS WARSAW ROŚNIE W SIŁĘ I PRZENOSI SIĘ DO INNEGO BUDYNKU

W związku z dynamicznym rozwojem, Campus Warsaw zmienił dotychczasową siedzibę w obrębie kompleksu Centrum Praskie Koneser, zlokalizowanego przy ul. Ząbkowskiej. Nowe biuro to niemal 2.500 mkw nowoczesnej przestrzeni coworkingowej, stworzonej z myślą o zakładaniu i rozwijaniu biznesu w warunkach pozwalających na wymianę wiedzy i inspiracji pod okiem największych firm technologicznych na świecie. Przy projekcie współpracowała firma doradcza CBRE (zarządzanie projektem), Massive Design (projekt architektoniczny), Dyskret (wykonanie prac aranżacyjnych) oraz Arup (projekt instalacji sanitarnych i elektrycznych).

W ramach przypomnienia: Campus to inicjatywa firmy Google, obecnie zlokalizowana w 6 miejscach na świecie : Warszawie, Londynie, Madrycie, Tel Avivie, Seulu i Sao Paulo. Ten jedyny w skali Europy Środkowo-Wschodniej projekt, który zakłada stworzenie inkubatora nowoczesnej przedsiębiorczości oraz wspieranie dynamicznie rozwijającej się branży startupowej. Campus Warsaw to trzy piętra łączące w sobie przestrzenie dedykowane zarówno pracy wspólnej, jak i strefy ciszy, przestrzeń eventową oraz indywidualne sale do spotkań. W projekcie aranżacji uwzględniono ideę elastycznego stylu pracy, dlatego poza 140 tradycyjnymi biurkami, do dyspozycji są również kanapy, wygodne fotele oraz stoliki w kawiarni Campusu, w której pracować może jednocześnie 180 osób.

Od opracowania wstępnej aranżacji, po projekt koncepcyjny i rysunki wykonawcze, poprzez nadzór autorski, Massive Design stworzyło inspirującą, nieformalną przestrzeń pracy na cele networkingu, jak również wykreowało powierzchnie bardziej formalne w całkowicie zrekonstruowanych wnętrzach zabytkowego budynku.

Jonathan Steer, Executive Director, CBRE
Miejsca takie jak Campus Warsaw przyczyniają się do rozwoju polskiej gospodarki innowacyjnej oraz promowania nowatorskich rozwiązań technologicznych na arenie międzynarodowej. Tego typu projekty coworkingowe zapewniają przestrzeń sprzyjającą kreatywności, pobudzającą do realizowania śmiałych projektów oraz dającą możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń z wiodącymi firmami, zarówno na lokalnym, jak i na globalnym rynku. Polska gospodarka jest silna na tle regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a Warszawa jest dzięki swojemu potencjałowi na rozwój biznesu oczywistym wyborem dla lokowania tego typu projektów. Pamiętajmy też, że dla startupów ważne jest optymalizowanie kosztów, dlatego Praga jest doskonałym miejscem na tworzenie ekosystemów im dedykowanych.
Jonathan Steer, Executive Director, CBRE

Przemysław “Mac” Stopa, założyciel i prezes Massive Design: „Największym wyzwaniem projektu Campus Warsaw było ustalenie jak najlepiej wnieść współczesną funkcjonalność Campusu do zabytkowych, dziewiętnastowiecznych przestrzeni ceglanego budynku dawnej fabryki wódki. Dodaliśmy przeszklenia dachowe, niestandardowe, specjalnie zaprojektowane okna, windę i klatki schodowe. Zaprojektowaliśmy elastyczne przestrzenie typu open space, wzbogacone o mniej i bardziej formalne miejsca pracy. Wynikiem tego powstały różne strefy współpracy: strefa kawiarniano-eventowa ze 180 miejscami siedzącymi, audytorium mieszczące 200 słuchaczy, specjalne pomieszczenie szkoleniowe dla ponad 40 osób jak również liczne sale coworkingowe, salki spotkań czy budki telefoniczne.. Dodatkowym wyzwaniem było kreatywne połączenie nowoczesnych materiałów i historycznego wyposażenia dawnej fabryki wódki ze skomplikowanymi pracami renowacyjnymi istniejącego budynku. Z dumą możemy powiedzieć, że Massive Design stworzyło unikatowe i inspirujące miejsce, wspierające kreatywne umysły kolejnych startupów Campus Warsaw.”

Dyskret w projekcie Campus Warsaw pełnił rolę Generalnego Wykonawcy prac aranżacyjnych. W ramach realizacji inwestycji Dyskret przeprowadził kompleksowo prace budowlane, instalacyjne, wykończeniowe oraz wyposażenie obiektu.

Mariusz Gawędziński, Project Manager, Dyskret: „Campus Warsaw to miejsce wyjątkowe. Łączy w sobie świetnie zaprojektowaną przestrzeń w zrewitalizowanym budynku starej fabryki z wyjątkowym otoczeniem i klimatem warszawskiej dzielnicy Praga. Campus stwarza młodym ludziom możliwość pracy i rozwoju, oferując dostęp do najbardziej zawansowanych technologii. Jest to miejsce inspirujące, sprzyjające kreatywności i zarazem zapewniające komfort pracy. Dla nas, jako Generalnego Wykonawcy, wykonanie aranżacji przestrzeni Campusu było bardzo dużym wyzwaniem, a spełnienie oczekiwań tak wymagającego klienta, jakim jest firma Google, dało z kolei niezwykłą satysfakcję.”

Arup w projekcie pełnił rolę konsultanta Google, dostarczając projekty instalacji sanitarnych i elektrycznych dla tej wyjątkowej przestrzeni. Celem było stworzenie zrównoważonej, wygodnej i otwartej na możliwość przyszłych zmian, przyjaznej przestrzeni biurowej. Zaprojektowaliśmy instalacje budynkowe na wszystkich etapach inwestycji, począwszy od koncepcji, przez etap projektu budowlanego, aż po projekt wykonawczy. Ponadto Arup pełnił nadzory autorskie na budowie i wspierał Klienta przy odbiorach kolejnych etapów.

Piotr Balas, Project Manager, Arup: „Jako projektanci głęboko wierzymy, że ten projekt i nasza praca nad nim będą miały znaczący wpływ na poprawę jakości naszego dnia codziennego. Od samego początku ściśle współpracowaliśmy wraz z Klientem i Architektem, dokładając wszelkich starań aby zaprojektować przestrzeń, która będzie umożliwiać jej użytkownikom tworzenie nowych, innowacyjnych wizji i rozwiązań, które pewnego dnia być może zmienią otaczający nas świat na lepszy. Dla nas projektantów, nie ma znaczenia czy projektujemy wyposażenie biur czy też wielkie inwestycje. Jesteśmy przekonani, że w każdym wypadku warto dostarczyć tzw. wartość dodaną usługi, coś co czyni zaprojektowane przez nas obiekty wyjątkowymi.”

Od uruchomienia Campus Warsaw w listopadzie 2015 roku przez jego mury przeszło ponad 21 tys. osób, dla których zorganizowano ponad 600 wydarzeń, a pracownicy Google przeprowadzili ponad 120 godzin sesji mentoringowych dla startupów. Jak wynika z danych Google, startupy zrzeszone w Campus Warsaw utworzyły ponad 621 miejsc pracy i pozyskały fundusze przekraczające 22,6 mln zł. Rejestracja w Campusie jest bezpłatna, a jej członkowie zyskują nieograniczony dostęp do warsztatów i spotkań organizowanych przez Google.