Pomimo pandemii przestrzeń biurowa pozostaje wizytówką firmy i miejscem, które buduje relacje pracowników. Tylko w pierwszej połowie br. powierzchnia biurowa w Warszawie urosła o 226 tys. mkw., a w regionach o 124 tys. mkw. – wynika z danych CBRE, organizatora konkursu Office Superstar na najlepszą przestrzeń biurową w Polsce. Biur przybywa, zmienia się też ich rola. W tegorocznej 3. edycji konkursu oprócz rywalizacji między regionami, uczestnicy mogli zgłosić najlepszą przestrzeń do współpracy oraz biurowe innowacje i technologie. Wśród laureatów znaleźli się Grupa Żywiec, GSK Tech Poznań, LPP, Clariant Services, Eurofins GSC IT, FMC Technologies i Callstack.
Choć zmiany wynikające z pandemii nie ominęły rynku biurowego, to znaczenie firmowej przestrzeni nie spadło. Pracownicy tęsknią za biurem. Z naszych badań zrealizowanych z Grafton Recruitment wynika, że 64% z nich chce pracować hybrydowo. Potrzebują miejsca do wspólnej pracy, wymiany poglądów, utrzymywania dobrych relacji z innymi. Biura to także ważny element wizerunku firmy, który nie tylko jest w stanie przyciągnąć najlepszych, ale również utrzymać lojalność sprawdzonych, dobrych pracowników. Dlatego z wielką radością po pandemicznej przerwie wróciliśmy do naszego konkursu na najlepsze biuro w Polsce. Z ciekawością obserwowaliśmy jak zmieniły się miejsca do pracy. Wybór najlepszych jak co roku nie był łatwy. Wierzymy, że tegoroczni laureaci zainspirują innych do budowania coraz lepszych przestrzeni biurowych
Natalia Wenzławska, Zastępca Dyrektora Marketingu i Komunikacji CBRE
Technologie biurowe i współpraca
Najlepsze biura w miastach
Tegoroczna edycja konkursu potwierdziła tezę, że dla wielu firm biuro to integralna część DNA firmy. To nie tylko przestrzeń z przysłowiowym biurkiem, krzesłem i drukarką. Dobrze zaprojektowane biuro to miejsce, do którego pracownicy chcą wracać, w których rodzą się nowe idee biznesowe i buduje się przywiązanie do pracodawcy, którego nie można uzyskać przez spotkania online