W ciągu 18 miesięcy pandemii wielokrotnie mieliśmy do czynienia z ograniczeniami w handlu stacjonarnym. To spowodowało, że mocno rozwijał się i zmienił e-commerce, w tym magazyny i łańcuchy dostaw. Rosło zapotrzebowanie na przestrzeń operacyjną, konieczne były zmiany w podejściu do zapasów i zwrotów produktów oraz rozwój technologii. Eksperci CBRE analizują kluczowe trendy, z którymi mieliśmy do czynienia oraz te, które jeszcze przed nami.
Obostrzenia, z którymi mierzył się handel stacjonarny w ostatnich miesiącach przyczyniły się do boomu w handlu elektronicznym i zakupach online. Ze zmianami musiały mierzyć się wszystkie branże dóbr konsumpcyjnych, w tym żywność, moda, FMCG czy artykuły gospodarstwa domowego. Wpływ na łańcuch dostaw odczuwali szczególnie detaliści. Jesteśmy nadal w trakcie tych zmian, ale okres 18 miesięcy pozwala już wyciągać wnioski i przewidywać, co jeszcze przed nami w 2022 i kolejnych latach
Przemysław Piętak, dyrektor ds. doradztwa w łańcuchu dostaw w CBRE