Wypracowanie strategii ESG to dziś obowiązek przedsiębiorstw, które chcą budować swoją wartość w długim okresie i odpowiadać na oczekiwania klientów oraz inwestorów. Nadal jednak świadomość tego działania jest niewielka. Z badania Polskiego Stowarzyszenia ESG z końca 2022 roku wynika, że ponad 53 proc. firm nigdy nie słyszało o tym pojęciu, a jedynie 14 proc. zna je doskonale. Eksperci CBRE w cyklu poradnikowym „ESG w praktyce” wskazują na przykłady działań w każdym z obszarów, żeby ułatwić zrozumienie filarów tej strategii. Pierwszym jest obszar E, czyli środowisko.
Z analiz wynika, że firmy kierujące się celami zrównoważonego rozwoju doświadczają większych zysków z udziału w rynku i rozwijają się średnio trzy razy szybciej niż ich konkurenci, jednocześnie zwiększając zadowolenie pracowników i klientów. Zatem wdrożenie zasad ESG firmom się po prostu opłaca. Nadal jednak konieczna jest edukacja, dlatego w naszej firmie opracowaliśmy praktyczny poradnik dotyczący tego, jakie działania można wdrożyć w firmie w poszczególnych obszarach zgodnych z filarami ESG, czyli środowiska, społeczeństwa oraz ładu korporacyjnego
Marta Usielska, szefowa Działu Marketingu w Departamencie Property Management CBRE