Pracodawcy coraz częściej ujmują koszty wynajmu prestiżowego biura jako wydatki na świadczenia dodatkowe dla pracowników – inwestycję przyciągającą najlepszych specjalistów. W szczególności dotyczy to branży finansowej i usług specjalistycznych, które zajmują odpowiednio 24,5% oraz 24% takich przestrzeni w Warszawie. Za nimi znajdują się firmy technologiczne oraz energetyczne – wynika z raportu CBRE „Premier Properties”. Co więcej, z uwagi na ograniczoną liczbę biur w standardzie 5-gwiazdkowego hotelu dostępnych od ręki, firmy częściej niż w przypadku całego rynku decydują się na zawarcie umowy na etapie budowy.
Pracodawcy wiedzą już doskonale, że o wyborze miejsca pracy coraz częściej decydują czynniki pozapłacowe. Dzieje się tak szczególnie wśród młodych pracowników i spodziewamy się, że ten trend będzie przybierał na sile. Atrakcyjne, komfortowe biuro w dobrej lokalizacji to znacznie więcej, niż oferowane już przez większość firm opieka zdrowotna, karnet na siłownię czy posiłki. Wyższy koszt wynajmu takich powierzchni nie odstrasza – jest ujmowany w rozliczeniach jako inwestycja w pracownika i świadczenia dodatkowe
Joanna Mroczek, Senior Dyrektor, Dział Marketingu i Badań Rynku, CBRE
Finanse w 5-gwiazdkowym standardzie
Kto pierwszy ten lepszy
Rynek prestiżowych biurowców wciąż się rozwija – dostrzegamy wzrost popularności naszego programu Premier Properties, obejmującego usługi doradcze w obszarze nieruchomości premium. Dzięki niemu możemy zapewnić szerokie wsparcie związane z zarządzaniem nieruchomościami, skoncentrowane na zwiększaniu ich wartości. Dodatkowo, bieżąca obserwacja trendów międzynarodowych pozwala nam na dostarczenie efektywnego i sprawdzonego rozwiązania oraz dostosowania go do celów biznesowych naszych klientów
Sebastian Biedrzycki, Szef Zespołu ds. Zarządzania Nieruchomościami Biurowymi i Logistycznymi, CBRE