Rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych w Polsce rozwija się dynamicznie od kilkunastu lat. CBRE i Panattoni Europe, przy silnym wsparciu agencji badawczej Analytiqa, postanowiły sprawdzić, jak obecną sytuację rynkową oceniają przedsiębiorstwa działające w sektorze logistycznym, jakie są ich plany rozwojowe oraz przewidywania dotyczące rozwoju całej branży. „Poland Logistics Confidence Index 2017” to pierwszy tego typu raport, który bada poziom zaufania do rynku, na podstawie opinii osób zarządzających największymi i najlepiej prosperującymi firmami z tego sektora. Podsumowanie raportu oraz wersja do pobrania dostępna jest na stronie: http://confidenceindex.industrialgo.pl
Wyniki raportu nie tylko pokazują dobrą sytuację branży, ale przede wszystkim to, co z perspektywy dewelopera jest najważniejsze - oczekiwania klientów. Znajomość tych oczekiwań sprawia, że Panattoni Europe od wielu lat nie ogranicza się tylko do realizacji centrów logistycznych w głównych lokalizacjach. Tworzymy i prężnie rozwijajmy rynki poboczne, a dostrzegając potrzeby klientów działających w branży e-commerce i jednocześnie ich konsumentów, stawiamy na City Logistics wpisane w etap tzw. ostatniej mili (last mile delivery). Dlatego patrząc długoterminowo na branżę logistyczną i segment rynku powierzchni magazynowych w Polsce, jesteśmy przeświadczeni o stałym ich rozwoju przez najbliższe lata.
Marek Dobrzycki, Managing Director, Panattoni Europe
CBRE wspólnie z Panattoni Europe stworzyło niniejszy raport, aby przyjrzeć się najnowszym trendom i prognozom dla branży, poznać oczekiwania, ale także obawy uczestników rynku. Polska podtrzymuje szybkie tempo rozwoju i możemy optymistycznie patrzeć w przyszłość. Główne przewagi konkurencyjne Polski to wykwalifikowani pracownicy, duża elastyczność polskiego biznesu, tani i szybki proces budowy obiektów magazynowych, a także relatywnie niskie koszty działań w ramach łańcucha dostaw. Warto jednak podkreślić, iż są to obszary, które kreują tyle samo korzyści, co wyzwań.
Joanna Mroczek, Head of Research & Marketing, CBRE