1 i 2 kwietnia 2016 roku z inicjatywy 9 międzynarodowych firm działających na rynku nieruchomości (CBRE, Colliers International, Cushman & Wakefield, NAI Estate Fellows, Heitman, JLL, Knight Frank, Kulczyk Silverstein Properties oraz Savills) zostanie przeprowadzona akcja Na niebiesko dla autyzmu (Light It Up Blue). Patronat medialny nad akcją objął magazyn Eurobuild CEE.
Na niebiesko dla autyzmu (Light It Up Blue) to ogólnoświatowa akcja organizowana od 2011 roku przez amerykańską organizację Autism Speaks, a w Polsce rozpropagowana przez Fundację SYNAPSIS pod nazwą „Na niebiesko dla autyzmu”. Inicjatywa polega na wyrażeniu solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem poprzez podświetlenie na niebiesko budynków instytucji publicznych i komercyjnych. W pierwszych dwóch dniach kwietnia dla autyzmu zaświeci ponad 85 budynków w całej Polsce. Będą to m.in. Green Wings, Senator, Trinity Park III, Plac Zamkowy, Ethos, Złote Tarasy, Warsaw Trade Tower czy Marynarska Business Park.
Oświetlając budynki, którymi zarządzamy lub ubierając się na niebiesko w dniach 1 i 2 kwietnia okażemy solidarność z ludźmi z autyzmem, dodając im otuchy w codziennych zmaganiach ze skutkami niepełnosprawności – mówi w imieniu uczestników akcji Anna Podgórska, dyrektor PR i marketingu firmy Knight Frank w Polsce.
W czasie „Miesiąca wiedzy na temat autyzmu” firmy nieruchomościowe będą wspierać Fundację SYNAPSIS na trzy sposoby:
BĘDZIEMY ŚWIECIĆ – 1 i 2 kwietnia w godzinach 18.00-24.00 będzie włączona niebieska iluminacja w ponad 85 budynkach biurowych, magazynowych i w centrach handlowych w Polsce
BĘDZIEMY EDUKOWAĆ – pracownicy firm biorących udział w akcji będą rozpowszechniać materiały dotyczące autyzmu przygotowane przez Fundację SYNAPSIS
BĘDZIEMY WSPIERAĆ – partnerzy akcji będą zachęcać do przekazania 1% podatku lub darowizny na diagnozę i terapię podopiecznych Fundacji SYNAPSIS (akcja „Kup godzinę terapii”)
Autyzm wciąż pozostaje tajemniczym zaburzeniem mózgu. Osoby z autyzmem mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. W odmienny sposób odbierają wrażenia zmysłowe. Choć jest to najczęstsze zaburzenie rozwojowe (dotyka 1 na 150 dzieci w Polsce i 1% ludzkości), to świadomość autyzmu w społeczeństwie jest wciąż bardzo niska, a osoby nim dotknięte często spotykają się z krzywdzącymi komentarzami i okrutnymi zachowaniami otoczenia.
Mamy nadzieję, że akcja Na niebiesko dla autyzmu pomoże innym zrozumieć i uwrażliwić się na autyzm, a osobom z autyzmem ułatwi życie wśród nas.- mówi Łukasz Kościuczuk z Fundacji SYNAPSIS.
Na niebiesko dla autyzmu (Light It Up Blue)
Wejdź na www.synapsis.org.pl i zmieniaj świat dla osób z autyzmem.