Dla konsumentów jednym z bardziej ekscytujących momentów odmrażania gospodarki było otwarcie sklepów w centrach handlowych. Z możliwości ich odwiedzenia skorzystało aż 6 na 10 Polaków, którzy wizytę w ulubionej galerii zaliczyli co najmniej raz od momentu zniesienia obostrzeń – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE. Największą popularnością cieszą się duże oraz małe galerie handlowe w centrum miasta. Bez względu jednak na miejsce zakupów, klienci mają wysokie wymagania. Na pierwszym miejscu stawiają kwestie bezpieczeństwa, liczą też na promocje i różnorodność oferty.
Zakupy internetowe pomimo swoich licznych zalet, nie zastąpią nam nigdy możliwości zobaczenia i dotknięcia produktu, który chcemy kupić. Dlatego aż 56% z nas zdecydowało się na wizytę w galerii po zniesieniu obostrzeń. Odwiedzalność galerii rośnie w dość szybkim tempie. Oczywiście jest to proces, który będzie trochę trwał i nie będzie dotyczył wszystkich galerii handlowych. Jednak te w najlepszych lokalizacjach, z różnorodną ofertą i dbałością o względy bezpieczeństwa nie powinny martwić się o swoją przyszłość
Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE
Do galerii handlowej chodzimy chętnie i często
Bezpieczeństwo priorytetem, różnorodna oferta zachętą
Epidemia wyraźnie pokazała, że pierwotna funkcja centrum handlowego czyli destynacji zakupowej jest wiecznie żywa. Klientów do galerii przyciągają znane marki i ich oferta, dlatego tak istotne w kontekście „odbudowy” rynku jest współpraca pomiędzy stronami. Centra nie zaczną normalnie funkcjonować i przyciągać satysfakcjonującej dla najemców grupy klientów, jeśli marki nie otworzą i odpowiednio nie zatowarują swoich sklepów
Magdalena Frątczak