City break, czyli krótki, najczęściej weekendowy wypad do jednego z popularnych miast, to świetna alternatywa dla dłuższego urlopu. W aktualnych warunkach ta forma wydaje się szczególnie atrakcyjna. Z danych portalu prezentmarzen.com wynika, że w te wakacje nawet 70% osób planuje w ten sposób spędzić co najmniej jeden weekend i to w granicach naszego kraju. Analiza CBRE wskazuje, że polskie miasta z najbardziej rozbudowaną i atrakcyjną ofertą hotelowo-gastronomiczną to Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław i Poznań. W sumie w tych miejscach dostępnych jest niemal 50 tys. pokoi hotelowych.
Turystyka i gastronomia to branże, które były wyjątkowo narażone na konsekwencje epidemii koronawirusa. Na szczęście po decyzji o stopniowym odmrażaniu gospodarki, negatywny trend zaczął się odwracać. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że już w maju koniunktura w sektorze zakwaterowanie i gastronomia poprawiła się w niemal wszystkich województwach w Polsce. Dodatkowo, właśnie rozpoczęty sezon wakacyjny, podobnie jak w poprzednich latach, rozgrzeje turystykę i gastronomię, choć pewnie nie tak mocno jak wcześniej. Zyskają zarówno największe miasta, bo właśnie tam chętnie wybierają się nasi rodacy na weekendowe wypady, jak i mniejsze miejscowości turystyczne, gdzie udadzą się osoby poszukujące chwili wytchnienia od miejskiego zgiełku
Agata Czarnecka, Dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w CBRE