Kiedyś ulice handlowe kojarzyły się głównie z zakupami. Dziś coraz częściej stają się miejscem spotkań i spędzania wolnego czasu. W miejskim krajobrazie zaczyna dominować gastronomia. Jak podaje CBRE, aż dwie trzecie najemców przy warszawskim Nowym Świecie to lokale gastronomiczne. Widać to także w najnowszych danych GUS, z których wynika, że wydatki Polaków na restauracje rosną. Dopełnieniem przemiany ulic handlowych w miejsca spędzania czasu są wydarzenia kulturalne, kluby fitness, sklepy lokalnych twórców czy butiki z modą vintage. To elementy, które budują nowe oblicze polskiego handlu.
W ostatnich latach polski rynek handlowy przeszedł istotne zmiany. Rozwój sektora gastronomicznego na ulicach handlowych jest jednym z najbardziej zauważalnych trendów. Najnowsze dane GUS wskazują, że w minionym roku wydatki Polaków na restauracje zwiększyły się o niemal jedną piątą w ujęciu rocznym. I faktycznie, obserwujemy rosnącą popularność różnorodnych konceptów gastronomicznych, w tym restauracji fine dining oraz nowoczesnych miejsc, takich jak sky bary. Właściciele lokali wprowadzają nowatorskie pomysły, często inspirując się zagranicznymi trendami, co znacząco wzbogaca ofertę. Sukces często zależy jednak od lokalizacji, ekspozycji oraz dostępności ogródków gastronomicznych, które zawsze były istotnym elementem mającym wpływ na dodatkowy obrót w okresie letnim. Powszechnym wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniego lokalu, ponieważ ich podaż jest ograniczona
Karolina Kunciak, dyrektorka odpowiedzialna za ulice handlowe w CBRE
Rozrywka łączy się z handlem
Zakupy na sportowo
Niebanalne koncepty poszukiwane
Klienci stają się coraz bardziej świadomi wpływu swoich wyborów na środowisko, co prowadzi do rosnącej popularności konceptów takich jak zero waste oraz sklepów oferujących odzież vintage, meble z recyklingu czy produkty ekologiczne
Karolina Kunciak, CBRE


