W pierwszych trzech kwartałach 2022 r. wartość inwestycji w polskie nieruchomości komercyjne wyniosła 4,3 mld euro, czyli o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku – wynika z danych CBRE. Prym wiodą biura, w które zainwestowano 39 proc. całej kwoty. Tuż za nimi są projekty magazynowe. Kapitał płynął przede wszystkim z USA i Europy. Udział rodzimych inwestorów pozostaje na niskim poziomie i wynosi ok. 1 proc. Jak wskazują eksperci CBRE, na wysoki wolumen inwestycji w tym roku wpływ miały dwie niemal najwyższe w historii transakcje, czyli zakup Warsaw Hub przez Google i magazynów Hillwood przez CBRE Investment Management.
Polski rynek inwestycji w nieruchomości komercyjne utrzymuje pozycję lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a wartość lokowanego kapitału rośnie. Choć w trzecim kwartale br. był on na poziomie podobnym jak w ubiegłym roku i wyniósł 1,4 mld euro, to biorąc pod uwagę okres od stycznia do września br. wzrósł o ponad jedną piątą. To pozytywny sygnał z rynku, niemniej trzeba mieć na uwadze, że niepewność ekonomiczna powiązana z zawirowaniami na rynku długu oraz wojna tocząca się za naszą wschodnią granicą powodują, że część inwestorów zachowuje konserwatywne podejście do nowych transakcji kupna-sprzedaży, odkładając decyzję w czasie
Michał Berski, zastępca dyrektora w Dziale Rynków Kapitałowych z CBRE