Kryteria ESG, czyli środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego stają się coraz ważniejsze w ocenie firmy i jej wyników. Szczególnie według najmłodszych pokoleń - Y oraz Z. Jak wskazują dane CBRE, uważa tak odpowiednio 87 proc. i 94 proc. osób z tych grup. Przedsiębiorstwa najczęściej skupiają się na aspektach środowiskowych (environment), ale równie ważny jest komponent społeczny (social), czyli wpływ firmy na społeczeństwo i jej interesariuszy. Nie tylko poprawia wizerunek instytucji, ale ma także realny wpływ na jakość życia związanych z nią osób. Eksperci CBRE w cyklu poradnikowym „ESG w praktyce” wskazują przykłady działań w tym obszarze.
To, jak firma traktuje swoich pracowników i klientów, dba o środowisko, czy prowadzi prospołeczne działania, ma coraz większy wpływ na postrzeganie jej przez otoczenie. Mamy coraz bardziej świadome społeczeństwo i firmy muszą dopasować się do wyznawanych przez nie wartości. Tylko w ten sposób utrzymają stabilną pozycję na rynku i będą budować prawdziwą więź ze swoimi interesariuszami, w tym z pracownikami, klientami, inwestorami. Stąd aspekt społeczny zrównoważonego rozwoju warto traktować na równi ze środowiskowym i korporacyjnym
Marta Usielska, szefowa Działu Marketingu w Departamencie Property Management CBRE