Inwestycje w obiekty handlowe w Polsce koncentrują się na parkach handlowych w małych miastach. W I kwartale 2024 roku na rynku przybyło 86,5 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego 96 proc. w postaci parków – wynika z najnowszego raportu CBRE. Łącznie nowoczesna przestrzeń zakupowa w Polsce zajmuje 14,12 mln mkw., z czego 27 proc. znajduje się w małych miastach. Duże centra handlowe coraz częściej poddawane są rewitalizacjom i rebrandingom. Cały czas pojawiają się nowe marki na polskim rynku. W I kwartale br. do naszego kraju weszły Made by Society z Rumunii, Jack & Jones z Danii oraz Kamalion z Hiszpanii.
W pierwszych trzech miesiącach 2024 roku na rynku handlowym w Polsce pojawiło się 13 nowych obiektów, z czego 11 stanowiły parki handlowe. Największe oddane do użytku to OTO Park Koszalin, o powierzchni 38 tys. mkw., Park Handlowy Pyskowice, zajmujący 8 tys. mkw. oraz Aura Park Przeworsk, mający ponad 6,7 tys. mkw. Aktywność deweloperów koncentruje się przede wszystkim na parkach handlowych mających do 10 tys. mkw., głownie w małych miastach. To kontynuacja trendu obserwowanego w poprzednich latach. Jednak na rynku dzieje się dużo nie tylko w obszarze parków. Widzimy coraz większą liczbę rewitalizacji, rekomercjalizacji i rebrandingów dużych centrów handlowych
Mariusz Majkowski, dyrektor w dziale powierzchni handlowych CBRE