Rynek handlowy w Polsce w I kwartale 2025 roku wykazał stabilny rozwój, szczególnie w segmencie parków handlowych, które stanowią 99% nowo oddanej powierzchni. Całkowite zasoby handlowe w Polsce osiągnęły 15,04 mln mkw. GLA, a rynek powiększył się o 67,3 tys. mkw., głównie w mniejszych miastach – wynika z najnowszego raportu CBRE. Kluczowe trendy to rosnące znaczenie ESG, rozwój strategii omnichannel oraz ożywienie ulic handlowych. Równocześnie rynek dynamicznie odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów.
Pomimo wyzwań, takich jak wysokie stopy procentowe, utrzymująca się niepewność makroekonomiczna czy dynamiczne zmiany nawyków konsumpcyjnych, rynek handlowy w Polsce pokazuje odporność i zdolność do adaptacji. Parki handlowe oraz strategia omnichannel stanowią odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów, a inwestycje w ESG stanowią kluczowy element przyszłości rynku
Mariusz Majkowski, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych, CBRE