Najważniejszą cechą środowiska pracy dla polskich pracowników jest dostęp do światła dziennego – wskazało na nią aż 95% zapytanych. Drugim ważnym czynnikiem, dla 93% respondentów, jest możliwość kontroli otoczenia, np. ustawienia temperatury, a podium domyka dostęp do transportu publicznego – 88% wskazań. Co więcej, zdecydowana większość pracowników polubiła budki telefoniczne, w przeciwieństwie do coworkingowego trybu pracy, którego Polacy jeszcze się uczą. Tak wynika z raportu „How we want to work?”, w którym CBRE sprawdziło, czego od miejsca pracy oczekują pracownicy.
Bardzo cieszy nas, że pracodawcy coraz częściej zdają sobie sprawę z wpływu, jaki ma jakość firmowych pomieszczeń na wizerunek firmy i efekty pracy zespołu. Dobrze zaaranżowane biuro, dostosowane do specyfiki pracy organizacji jest nie tylko jej wizytówką, ale także magnesem przyciągającym dobrych pracowników na bardzo konkurencyjnym obecnie rynku
Igor Czmyr, szef działu strategii środowiska pracy w CBRE
Światło na polskie biurowce
Polski pracownik ceni sobie prywatność
Stres informacyjny w pracy to nie jest puste wyrażenie. Dotyka coraz większej liczby pracowników, dlatego potrzebują oni miejsc, w których mogą w ciszy skoncentrować się na realizacji zadania lub załatwić ważną sprawę przez telefon. Jednocześnie pracodawcy powinni zapewnić swoim pracownikom i zespołom odpowiednie przestrzenie do spożycia posiłków, stref do odpoczynku czy rozmów ze współpracownikami
Igor Czmyr, szef działu strategii środowiska pracy w CBRE