Moskwa, jedno z miast-gospodarzy właśnie trwających mistrzostw świata w piłce nożnej, ma pięć razy więcej mieszkańców niż Warszawa. Największy moskiewski stadion może pomieścić aż 81 tys. kibiców, o ok. 23 tys. więcej niż Stadion Narodowy. Do dyspozycji turystów odwiedzających Moskwę, których w 2017 roku było 17,5 mln, jest aż 650 hoteli, czyli ponad 7 razy więcej niż w Warszawie. Tegoroczna stolica piłki nożnej przeżywa właśnie największe oblężenie turystyczne, dlatego eksperci CBRE przyjrzeli się jej z bliska.
Mistrzostwa świata w piłce nożnej to szczególny czas, zwłaszcza dla miast-gospodarzy. W związku z dużym zainteresowaniem wydarzeniem wśród kibiców z całego świata, ściągają do nich na niespotykaną skalę turyści. W tym roku, stolicą piłki nożnej możemy śmiało mianować Moskwę, w której rozegranych zostanie część meczy mundialu. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu miastu nieco bliżej i odpowiedzieć na pytanie, jak jest ono przygotowane na to wydarzenie. Poza tym, że liczy ponad pięć razy więcej mieszkańców niż Warszawa, może pochwalić się dobrym zapleczem noclegowym, ale warto też zwrócić uwagę na rozbudowaną przestrzeń biurową czy handlową
Agata Czarnecka, Dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa w CBRE.
Moskwa-Warszawa w pojedynku turystycznym: 4:0
W przerwie od meczu na zakupy do centrum handlowego
Najwyższe centrum biznesowe i spore zaplecze biurowe
Wielkie wydarzenia sportowe, takie jak Igrzyska Olimpijskie, czy mundial to duża szansa dla miast-gospodarzy i ich mieszkańców. Promocja na świecie, rozwój bazy hotelowej, infrastruktury czy zaplecza sportowego to ich najważniejsze benefity. Warszawa z pewnością zyskała na organizacji Euro 2012. Z analizy Deloitte wynika, że podczas trwania Mistrzostw Europy, stolicę Polski odwiedziło łącznie ok. 560 tys. osób, które wydały w mieście aż 619 mln zł. Do tego dochodzą korzyści wizerunkowo-społeczne i administracyjno-organizacyjne
Agata Czarnecka, Dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa w CBRE.