Przyrost nowej powierzchni handlowej w pierwszym kwartale 2016 był mniej dynamiczny niż to miało miejsce w analogicznym okresie w trzech poprzednich latach. Sektor handlowy wzbogacił się tylko o jedną nową galerię handlową – Glogovia (21 tys. mkw.) w Głogowie. Na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e-commerce: coraz więcej marek decyduje się na wprowadzenie i rozwijanie tego kanału sprzedaży. Firma CBRE prezentuje podsumowanie sytuacji w sektorze handlowym w Polsce po pierwszym kwartale 2016 roku w raporcie Retail Market View – 1 kw. 2016.
W budowie znajduje się obecnie około 670 tys. mkw., do najważniejszych nowopowstających obiektów można zaliczyć centrum Posnania w Poznaniu (98 tys. mkw.), Wroclavia we Wrocławiu (64 tys. mkw.), Forum Gdańsk (62 tys. mkw.), Galerię Północną w Warszawie (64 tys. mkw.), Serenadę w Krakowie (42 tys. mkw.) oraz Gemini Park Tychy (36 tys. mkw.).
Agata Czarnecka, Zastępca Dyrektora, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych, CBRE