Zdecydowaną większość współczesnej populacji stanowią wzrokowcy. Na bodźcach wizualnych często opieramy także pierwsze wrażenie w sferze decyzji zawodowych. Wygląd biura stanowi bowiem niezwykle istotny element wspierający wizerunek firmy. Jak podkreślają eksperci CBRE, design to jedno z kluczowych narzędzi kreowania opowieści o marce oraz jej wartościach. Dobrze wykorzystany może znacząco wpłynąć na poziom identyfikacji pracowników z firmą oraz pozyskiwanie talentów z zewnątrz.
Sposoby, w jakie możemy wyrazić istotę danej marki są niezliczone. Aby osiągnąć idealny kompromis pomiędzy pięknem a komfortem, potrzebny jest czas, budżet oraz szczegółowa wiedza o potrzebach biznesowych i kadrowych organizacji. Tworzenie nowego miejsca pracy zaczyna się od przygotowania planu funkcjonalno-przestrzennego, dopiero w drugiej kolejności wymyślamy design, który będzie spójny z wizerunkiem i DNA firmy. Wizję powinniśmy przede wszystkim dostosować do wartości organizacji oraz profilu pracownika. Przykładowo biura, które znajdują się w Kalifornii są określane mianem najpiękniejszych na świecie i przyciągają ludzi nieograniczonym designem i zaawansowanymi rozwiązaniami IT. Natomiast przestrzenie do pracy w Skandynawii lub Niemczech są doceniane za wysoki poziom komfortu, osiągnięty dzięki m.in. większej liczbie mkw. przypadającej na pracownika oraz ergonomicznym meblom.
Iwona Pasik, szefowa działu aranżacji wnętrz w CBRE
Najpierw układ
Biuro Papaya Films, laureata OFFICE SUPERSTAR 2018
Biuro nie tylko do pracy
Biuro Codwise, laureata OFFICE SUPERSTAR 2018
W firmowych barwach
Biuro Drabest, laureata OFFICE SUPERSTAR 2018
Biuro Droids On Roids, laureata OFFICE SUPERSTAR 2018