Łódź na nieruchomościowej fali wznoszącej

Łódzkie nieruchomości wyróżniają region i to we wszystkich obszarach rynku. Zainteresowanych mieszkaniami przyciąga duży wybór i ceny znacznie niższe niż w niedalekiej stolicy. Na koniec I połowy br. w ofercie pozostawało 5,7 tys. mieszkań, których ceny wynosiły 9,2 tys....
Przybywa miejsc w akademikach, ale powoli. Miejsce w placówce publicznej kosztuje średnio 500 zł, w prywatnej 1400 zł

Co siódmy student w Krakowie, ale już co czternasty w Warszawie może liczyć na miejsce w akademiku. Z analizy CBRE ośmiu głównych ośrodków akademickich wynika, że w pierwszej połowie 2022 roku studenci mieli w sumie do dyspozycji 81,8 tys. miejsc. Za akademik publiczny s...
Małe miasta skupiają już 1/4 całkowitej podaży powierzchni handlowej. Aglomeracje tworzą miejsca spotkań

Całkowita powierzchnia handlowa w Polsce wynosi obecnie 13,15 mln mkw. Od stycznia do września 2022 r. rynek powiększył się o 184,1 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej, z czego 94 proc. to parki handlowe. W budowie pozostaje 355 tys. mkw. powierzchni handlowej, głównie...
Inwestycje w polskie nieruchomości wzrosły o jedną piątą. Prowadzą biura

W pierwszych trzech kwartałach 2022 r. wartość inwestycji w polskie nieruchomości komercyjne wyniosła 4,3 mld euro, czyli o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku – wynika z danych CBRE. Prym wiodą biura, w które zainwestowano 39 proc. całej kwoty. ...
Zainteresowanie biurami w Warszawie nawet o połowę wyższe niż w poprzednich latach

Nowa powierzchnia biurowa w Warszawie szybko znajduje swoich najemców. Od początku roku popyt przekroczył 608 tys. mkw., a w budowie pozostaje 154 tys. mkw. – wynika z danych CBRE. Aktywność najemców w pierwszych trzech kwartałach br. jest o nawet 50 proc. wyższa niż w d...
Polacy zamówienia online chcą odbierać po dwóch dniach, najlepiej z automatu paczkowego

Automaty paczkowe to najpopularniejszy sposób odbioru zamówień online, który wybiera 65 proc. osób. Na drugim miejscu jest kurier, z którego usług korzysta 27 proc. konsumentów. Klienci oczekują, że produkty kupione przez internet trafią do nich w maksymalnie 2 dni – wyn...
Wzrost cen materiałów budowlanych w Europie wyższy niż inflacja, ale nie w Polsce

W 2023 roku na kluczowych rynkach w Europie ceny materiałów budowlanych wzrosną średnio o 4-8 proc. To mniej niż w poprzednich dwóch latach, co może oznaczać, że deweloperzy ruszą ze wstrzymanymi inwestycjami. Nadal jednak będzie ich mniej niż przed wybuchem pandemii – w...
Trzy czwarte Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy przez internet

Popularność e-commerce rośnie od dłuższego czasu, ale to głównie pandemia i wojna zwiększyły częstotliwość takich zakupów. Obecnie 75 proc. osób zamawia produkty online co najmniej raz w miesiącu, w tym 27 proc. kupuje tak co najmniej raz w tygodniu – wynika z najnowszeg...
Kanał online obejmuje już 15 proc. wszystkich zakupów w naszej części Europy. Za 4 lata będzie to jedna piąta

Granica między zakupami przez internet i stacjonarnymi coraz bardziej się zaciera. Wyraźnym trendem w handlu detalicznym jest tzw. omnichannel, czyli łączenie różnych kanałów sprzedaży, dopasowanie do indywidualnych potrzeb konsumenta. Do tego niezbędny jest rozwój e-com...
Sprzedaż mieszkań w Warszawie spadła, ale ceny trzymają poziom

Rosnące stopy procentowe i ograniczenia na rynku kredytowym wpływają na spadek zakupów mieszkań w stolicy. W III kwartale br. sprzedano 2102 mieszkań z rynku pierwotnego, czyli o jedną czwartą mniej niż w poprzednich trzech miesiącach 2022 roku – wynika z danych redNet P...
Łódź na nieruchomościowej fali wznoszącej

Łódzkie nieruchomości wyróżniają region i to we wszystkich obszarach rynku. Zainteresowanych mieszkaniami przyciąga duży wybór i ceny znacznie niższe niż w niedalekiej stolicy. Na koniec I połowy br. w ofercie pozostawało 5,7 tys. mieszkań, których ceny wynosiły 9,2 tys....
Przybywa miejsc w akademikach, ale powoli. Miejsce w placówce publicznej kosztuje średnio 500 zł, w prywatnej 1400 zł

Co siódmy student w Krakowie, ale już co czternasty w Warszawie może liczyć na miejsce w akademiku. Z analizy CBRE ośmiu głównych ośrodków akademickich wynika, że w pierwszej połowie 2022 roku studenci mieli w sumie do dyspozycji 81,8 tys. miejsc. Za akademik publiczny s...
Małe miasta skupiają już 1/4 całkowitej podaży powierzchni handlowej. Aglomeracje tworzą miejsca spotkań

Całkowita powierzchnia handlowa w Polsce wynosi obecnie 13,15 mln mkw. Od stycznia do września 2022 r. rynek powiększył się o 184,1 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej, z czego 94 proc. to parki handlowe. W budowie pozostaje 355 tys. mkw. powierzchni handlowej, głównie...
Inwestycje w polskie nieruchomości wzrosły o jedną piątą. Prowadzą biura

W pierwszych trzech kwartałach 2022 r. wartość inwestycji w polskie nieruchomości komercyjne wyniosła 4,3 mld euro, czyli o 22 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku – wynika z danych CBRE. Prym wiodą biura, w które zainwestowano 39 proc. całej kwoty. ...
Zainteresowanie biurami w Warszawie nawet o połowę wyższe niż w poprzednich latach

Nowa powierzchnia biurowa w Warszawie szybko znajduje swoich najemców. Od początku roku popyt przekroczył 608 tys. mkw., a w budowie pozostaje 154 tys. mkw. – wynika z danych CBRE. Aktywność najemców w pierwszych trzech kwartałach br. jest o nawet 50 proc. wyższa niż w d...
Polacy zamówienia online chcą odbierać po dwóch dniach, najlepiej z automatu paczkowego

Automaty paczkowe to najpopularniejszy sposób odbioru zamówień online, który wybiera 65 proc. osób. Na drugim miejscu jest kurier, z którego usług korzysta 27 proc. konsumentów. Klienci oczekują, że produkty kupione przez internet trafią do nich w maksymalnie 2 dni – wyn...
Wzrost cen materiałów budowlanych w Europie wyższy niż inflacja, ale nie w Polsce

W 2023 roku na kluczowych rynkach w Europie ceny materiałów budowlanych wzrosną średnio o 4-8 proc. To mniej niż w poprzednich dwóch latach, co może oznaczać, że deweloperzy ruszą ze wstrzymanymi inwestycjami. Nadal jednak będzie ich mniej niż przed wybuchem pandemii – w...
Trzy czwarte Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy przez internet

Popularność e-commerce rośnie od dłuższego czasu, ale to głównie pandemia i wojna zwiększyły częstotliwość takich zakupów. Obecnie 75 proc. osób zamawia produkty online co najmniej raz w miesiącu, w tym 27 proc. kupuje tak co najmniej raz w tygodniu – wynika z najnowszeg...
Kanał online obejmuje już 15 proc. wszystkich zakupów w naszej części Europy. Za 4 lata będzie to jedna piąta

Granica między zakupami przez internet i stacjonarnymi coraz bardziej się zaciera. Wyraźnym trendem w handlu detalicznym jest tzw. omnichannel, czyli łączenie różnych kanałów sprzedaży, dopasowanie do indywidualnych potrzeb konsumenta. Do tego niezbędny jest rozwój e-com...
4
5
6
7
8
9
10